fredag 11 september 2009

Äntligen i kö!

Så har vi varit på ännu ett läkarbesök. Blev stucken i armen så nu ser jag duktigt misshandlad ut och får ha långärmat på mig. Den i övrigt snälla sköterskan tog någon form av hormonprover och tänk vilkan tur. Jag var på dag 4 i cykeln så då kunde man ta provet, annars hade jag fått komma tillbaka om en månad. Maken blev också stucken men han fick inte ens ett märke.

Sedan fick vi prata med läkaren. Han bekräftade bara det vi redan visste och det vi redan befarat. Att chansen för att vi ska bli gravida på "vanligt" sätt var väldigt liten. Han berättade sedan gången , att han skulle skriva en remiss till den landstingsfinansierade ivf-kön. Vidare förklarade han hur det går till med ivf. Inget nytt då jag läst på mycket men för maken var det en del nyheter.

Vi valde att göra det på stället där vi redan går hos läkaren. de har även barnmorskor där mina vänner går och som de är mycket nöjda med. Tydligen är det svårt att få en barnmorska där men eftersom jag redan går hos läkaren kommer man före i deras kö. Kanon!

Låt nu tiden gå fort, fort , fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar